Blogger Templates

Friday, February 13, 2009

MIMPI YANG ASYIK.......

Salam perkenalan.........

adakah anda pernah bermimpi sebelum ini?
Atau adakah anda pernah bermimpi yg mengasyikkan ? .....menyeramkan?......melucukan?......atau......hehehhe mimpi yg boleh membuatkan anda stimmmm giler ????

well....aku nak berkongsi sedikit firasat mimpi mimpi anda dan barangkali mimpi tersebut menandakan alamat sesuatu ? mana kita tau kan....
Firasat mimpi datangnye dari sebuah kitab yg aku baca dan ingin berkongsi dengan anda semuaaa....



"Mimpi itu ada tiga: iaitu mimpi daripada Allah (mimpi yg baik), mimpi daripada syaitan (mimpi yang buruk) dan mimpi daripada dirinya yang kerana terjadi sesuatu kemudian bermimpi"

1. Mimpi yang benar....iaitu perkhabaran baik daripada Allah S.W.T

2. Mimpi yang datang daripada syaitan yang terkutuk. Ini ialah mimpi palsu dan mengelirukan kerana tidak selayaknya makhluk yang terkutuk memberikan nasihat atau peringatan kepada manusia.
Seseorang pernah datang menemui Rasulullah s.a.w dan berkata " Ya Rasulullah! Dalam mimpiku aku melihat kepalaku tergolek di hadapanku, dan aku melihat diriku berlari mengejar dan mencarinya."
Rasulullah s.a.w menjawab , " Jangan bicara dengan penipuan syaitan!!"

3. Mimpi yang menggambarkan fikiran sendiri. Seseorang mungkin melihat dirinya berada bersama dengan orang yang dicintainya , atau jika dia takutkan sesuatu , dia mungkin melihat apa yang ditakutinya itu di dalam mimpinya, jika dia tidur di dalam keadaan lapar, dia mungkin bermimpi dirinya sedang makan atau muntah; jika dia sedang tidur di bawah sinaran matahari , mungkin dia bermimpi melihat dirinya berada di neraka.


okay lah cukup takat ni dulu sebelum aku sambung episod mimpi seterusnya.....
aku nak wat keje lain dulu k.
bye
adios

0 comments: