Tengok pada entry aku kali ni..macam seolah-olah aku ni berdendam yg teramat ngan GIANT?....oh tidak....aku tak berdendam tapi aku rasa GIANT nanti bakal berdendam ngan aku kot sebab dah banyak kali aku kutuk dia!!! heheheh
ng tang...dah selesai shopping tu hubby pun g kat kaunter bayaran. hah....time ni aku tau hubby aku pasti tak alert ngan mesin scan tu heheheh sebab selalunyer bab tengok kat mesin tu aku le hehehe. Ye la ...tak salahkan hubby pun sebab time tu dia nak letak barang kat kaunter lagi, so elok je staf kaunter tu scan bar A4 tu mata dia dah terlepas pandang ambik barang lain lam troli lagi kan.....Budak tu cakap maybe budak yg jaga kat rak stationery tu lupa or mistake tak tukar kod bar murah tu....heheh alasan beb...alasan! Hubby pun mula la mukadimah dia g tau yg ni dah 4 kali dia terkena camni... Giant ni suka tipu customer macam ni la ..konon harga murah tapi harga tak turun pun...time customer beli barang banyak dah tentu la customer tak terpikir nak check resit tu satu persatu kan... dah tentu main bayar je kan. Pastu takkan GIANT ni tak pernah ambil port setiap aduan yg di adu customer kan...sebab Mazidul 360 sendiri pernah terkena, pernah sound takkan GIANT tak alert kot???? Bertubi tubi soalan hubby tuju kat budak tu...budak tu diam je...baik tul budak tu hehehehhe ...ke takut????? budak tu pun jawab dia dah tahu yg mazidul pernah komplen pasal GIANT ni kat blog. dia dah baca semua... hubby pun cakap la ...so sekarang ni awak dah tau sepatutnyer awak ambik peluang ni forward kan kepada big boss awak time meeting ke apa ke..jangan sampai satu tahap customer sue GIANT ni.... dia angguk2 je heheh...settle.... dapat balik balance harga A4 tu...
Moral this sorry bukanla kata tamak sangat nak balance duit tu....tapi lebih kepada hak kita sebagai pengguna... Jangan ambik mudah saja...Alert ngan tag price yang di pamer... kalau terbukti ada keraguan...adu kan terus kepada pihak yg berwajib...jangan bayar jeeeeeee tapi tak tengok dah resit tu.... sebenarnya Hypermarket macam ni tak kira la apa pun nama dia akan take of granted/take advantage di atas kelalaian customer. As Customer ....pertahankan HAK ANDA!!!!
gambar A4 tu illustrasi penulis sahaja......bukan jenama tu...

0 comments:
Post a Comment