Blogger Templates

Monday, March 8, 2010

Histeria .......2

sambungan .........


Jumaat ..penghulu hari.....jatuhnyer hari Kiamat......

Jagalah Solat......untuk hindari syaitan yg cuba memburu ........


kes semalam yg mangsa histeria balik ke rumah tidak terhenti di situ saja.... Cuma aku tak pasti le kesahihan cerita dari rakan student yg lain sebab tak nampak depan mata kan...... Ada sorang student nursing Junior laaa..... g tau kami..budak tu jadi balik time bawak balik ke rumah tu....tgh2 malam tu dorang pakat call warden hostel mintak tolong...sorang lagi rakan mereka pulak yg kena..berjangkit?????...aku terfikir balik....zaman aku kecik dulu aku pernah tonton Majalah 3 kes histeria di sebuah sekolah agama. Bila wartawan interview budak tu (mangsa histeria) tanyakan padanyer apa yg dia nampak...budak tu kata dia nampak mata merahhh marah kat dia...nampak lembaga hodoh ...tup tup dia kejang kat situ terus lolong nangis .....pastu dia meronta2....memang aku tgk kat tv. tapi sudah cukup wat aku takut melihat situasi kelam kabut camtu. pastu datang lak ustaz tenang kan dia, baca selawat, ayat kursi dan macam 2 ayat lain. dia menangis2 menjerit2.....pastu tetiba rakan sebelah lak yg kena....memang wartawan M3 tu kata ini bukan satu perbuatan yg sengaja dilakonkan semula...tapi memang benar2 kejadian. Jadi di situ aku dapat buat rumusan rasukan histeria mungkin boleh berjangkit kepada mangsa lain yg lemah semangat atau pun mangsa lain yg stress.

Berbalik cerita budak kolej aku tu...parents dia sampai jam 11 mlm lebih. huhuhu ada pulak suara nakal g tau..malam ni malam jumaat...setan bersepah... Kurang ajar betul mulut longkang tu...tak tau le anak sapa..hehhehe (student aku gak tu).... bertungkus lumus parent mangsa tu pulihkan balik mangsa...tapi aku tak pasti le jadi ke idak. Sebab kata student ni ada ketika nyer mangsa seperti berontak melawan balik , serang balik ngan sepak sesapa yg pegang dia...tak terkecuali abg mangsa? Ntah ye ntah idak..sebab aku takde kat situ...yg pasti dorang akan tetap bawak budak tu kuar dari umah tu (hostel ) secepat yg mungkin dan bawak berubat ke darus syiffa...alhamdulillah.....


Tapi pagi tadi (Isnin...8/03/2010) aku dgr citer yg kurang enak dari seseorang.....mengatakan ada sorang rakan yg menolong utk memulihkan si mangsa tu dapati si mangsa tu cuma alami stress kronik....dia bukan kena attack histeria....dia lakon seolah2 kena histeria sebab stress kronik yg tak dapat diungkai oleh sesapa pun. Sebelum tu ada gak budak junior nursing g tau aku..ntah2 dia tu stress je KAK...sebab biler stress dia leh jerit....

Entah le..sebab bila dalam keadaan stress ..pastu jerit..setan seronok utk huni badan mangsa. bertepuk sorak menang sebab dah berjaya takluk mangsa dengan sekali cuba sahaja..... Andaikata budak tu betul berlakon Histeria memang aku orang pertama akan maki hamun dia......sebab kan lakonan tu semua jadi susah hati. Mintak diampunkan la budak tu Ya Tuhan.....

Dalam keadaan camtu aku cari beberapa faktor penyebab histeria ...masalah yg belum dapat dirungkai lagi........ even selalu nyer kita nampak pompuan je yg kena attack kan...tapi sebenarnye orang laki juga tidak terkecuali.....

gambar contoh yg aku dapat ...student laki yg kena histeria di bawak ke surau berhampiran

0 comments: