Blogger Templates

Thursday, March 11, 2010

RESULT YG MENGEJUTKAN.....MENGUJAKAN...

Salam semua....
hemmmm...minggu ni minggu terakhir budak2 sekolah...start esok (sabtu) dorang dah bercuti - cuti sekolah semester pertama....walaupun cuti tu cuma seminggu, tapi anak2 aku ni dah siap wat plan dorang sendiri. huhuhu nasib korang la anak2 ku... buat jangan tak buat jadual rencana agenda percutian korang... yang nyata....korang anak beranak je termasuk ngan ayah yang bercuti..tapi mummy ni hahahahahah tetap bekerja!!!!! So nasib u allz k.
And ....sebut pasal exam lak...dorang baru je lepas habis exam... n result yg aku dapat dari dorang tu alhamdulillah syukur. Yang Angah dah dapat 2A (1A for English, 1A for Science)....result MP lain x dapat lagi....

Nana (no. 3 tu ) insyaAllah so far tak kecewakan aku..sebabnyer kalau dia yakin tak dapat jawab soalan, dia ngan konfident g tau aku "Mummy , Nana tau Nana dah salah 1 lam soalan BM" hehehe tapi alhamdulillah Ujian Maths dia dapat 100%, BM still got A.

Tapi yang lebih mengejutkan aku ialah...Kakak ....... anak aku yg ni IQ dia ada sedikit kelemahan.... memandangkan dia dulu pernah sakit waktu baby. n aku selalu kategori dia sebagai anak istimewa laaa sebab kekurangan dia tu...so selalunyer result yg dia dapat ala2 cukup makan, atas pagar kekadang merah terus. Tapi tu la ...aku ni kekadang marah je la kat dia...tapi aku tak paksa anak aku tu untuk score A. Cuma apa yang aku wat, sesapa dari mereka yg dapat A dalam any subject will get presents from mummy. So normally la Angah n Nana je la yg dapat. Tapi tak bermakna aku tak sayang kakak. cuma itu je lesson aku nak bagi kat dia supaya lebih tekun. Malah aku ada cakap ngan kakak.. "kak, mummy tak harap kakak dapat semua A pun, kalau dapat itu bonus utk mummy, asal kakak lulus semua at least dapat B pun dah syukur....mummy tau kakak tak larat nak kejar A sekarang."...
Korang nak tau ...... result yang dia dapat...cam biasa la Agama dapat B, English dapat C, Maths pulak hancus hehehe dapat merah ....BM tak tau lagi....Yang lebih mengejutkan aku Science dia dapat ...........90% A1.......!!!!!
Mula la aku pening memikirkan sama ada betul ke dia dapat markah tu atau dia tiru atau cikgu yg bagi jawapan free free kat dia???? Aku soal selikdik kat semua orang. huhu... bukan kes tak caya kat anak tau tapi sebab nak tau betul ke tidak dia sendiri yang buat. Sampai adik aku yg satu sekolah ngan anak aku tu cakap ... betul la kaksu...syasya yang buat sendiri sebab cikgu sains dia tu cikgu Ta (adik) dulu. dia memang bagus mengajar. Ta pun dulu dapat A lam sains. Dia garang tapi sayang anak murid.....
Fuhhhh legaaaaa rasa nya..... ALhamdulillah.... Nak tau itulah satu satunyer subjek yang dia suka belajar n baca... pastu tak sabar2 nak tunjuk result kat aku petang tu. hehehe tapi ok janji tetap janji ...nanti mummy belikan present k. To keep you always semangat nak belajar.


0 comments: